onsdag, november 24, 2010

Andra festklänningen.











Klänningen var färdig för länge sen, det är bara att jag hade inte tid att uppdatera. Den övre delen virkade jag med virkgaffel och använde ett garn som har olika struktur och färgnyanser. Andra del av klänningen stickade jag med spetsränder och avslutade med virkade band. Färgarna stämmer inte riktigt på bilderna, i verkligheten är klänningen guldfärgad, glittrar mycket, verkligen en festklänning. Det är spännande vad tycker ni mina kära vänner om handgjord guld.

14 kommentarer:

  1. Du är otroligt duktig. Jätte fin klänning, så har du dessutom en kropp som passar i tajt.

    SvaraRadera
  2. Очень нарядно и сексуально.

    SvaraRadera
  3. Ja det var en fantastisk kreation! Jag håller med 4U2: du är nog en som kan ha guld och glitter på dej och det blir bara rätt!

    SvaraRadera
  4. Klänningen är gjord för dig och du är som gjord för klänningen! Perfekt med andra ord!
    Jag är otroligt imponerad över dina kläder!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  5. OJ, oj så fin och vilket underbart arbete. Kan bara hålla med de andra som kommenterat.

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket, mina vänner!
    Jag är så glad att ni alla skriver så varma ord om min klänningen och mig!
    Trevlig kväll till alla.

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken fantastisk skapelse!!! Måste ha tagit lång tid att göra?
    Hälsa Ingvar att våran morfar (som vi tyvärr aldrig fick träffa) lär ha varit duktig på att både sticka, virka och sy kläder! Jag har en gungstolsmatta, som han virkade!

    Hälsn. Maria

    SvaraRadera
  8. Klänningen är bara så underbar! Måste kika på hur du virkar med gaffeln. Du kanske kan hålla en liten mini-kurs någon gång?

    Ha en fin kväll!

    /YvvePyvve

    SvaraRadera
  9. Gärna, det är vi pratade med Ylrika om, att jag ska ha en kurs.

    SvaraRadera
  10. Åh, vad fin klänningen blev!
    Hoppas allt är bra med dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Kanonfin!Du är jättefin i din kreation! Urläcker! Kram =o)

    SvaraRadera
  12. vilken URLÄCKER klänning...dessutom så är du jättesnygg i den :))

    SvaraRadera
  13. Очень красивое платье!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  14. Восторг, смотрится просто шикарно.

    SvaraRadera