onsdag, september 01, 2010

Irländsk teknik.Розы.

















































Så mina kära läsare. Äntligen är jag klar med min tröja som jag virkat med Irländsk teknik. Har virkat då och då i cirka två månader. Det är en ganska svår teknik men man får hitta på sina egna roliga lösningar.


Jag har diskuterat med ägaren av Emmas hem &handarbete i Skövde att har en kurs i Irländsk teknik i höst.


Om någon är intresserad av att börja virka i sån teknik kontakta gärna mig, då kan vi ha en kurs hemma hos mig från första till sista maskan, tills projektet är färdig.









9 kommentarer:

  1. Väldigt fint, men säkert svårt och tålamodskrävande - jag skulle aldrig klara detta!

    Hälsn. Maria

    SvaraRadera
  2. Maria, det är bara prova virka, kanske nåt enkelt från början.
    Tack så mycket att du tittar på min blogg.

    SvaraRadera
  3. Hej Tatiana
    Himmel så fin den blev. Du har fått till formen helt perfekt dessutom. Så kvinnlig och vacker, sitter perfekt. Jag är imponerad! Måste vara jättekul att kunna ha den på sig när man klarat av ett sådant projekt.
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  4. Tack kära Susanne.Ja det var faktiskt så himla bra känslor när jag var färdig med tröjan. Nu det är bara att fundera på nästa projekt.

    SvaraRadera
  5. Kan bara hålla med Frualbertsson, den är helt underbar.
    Har en award till dig vid mig om du vill ha den.

    SvaraRadera
  6. Привет, тёзка! Хорошо, что не нужно писать на шведском. А то у меня несколько активных читателей из других стран, приходится пользоваться онлайн-переводчиком.
    Я тоже недавно заразилась ирландским кружевом, и почти сразу - огромный костюм на заказ (он у меня в позапрошлом посте). Вязать детальки было даже интересно, но сборка вымотала сильно.
    У твоего свитерка интересное сочетание цветов. И очень идёт к твоим волосам. Дальнейщих успехов на ниве ирландского кружева!

    SvaraRadera
  7. Olá Tatiana!Obrigada pela simpatica visita!
    ADOREI seus trabalhos, a blusa e os vestidinhos estão maravilhosos,parabéns!
    Beijinhos!

    SvaraRadera
  8. The mind boggles!!!! How gorgeous!!!! Marja

    SvaraRadera